onsdag 13. mars 2013

Trening - en stor bøyg...


Jeg har som mange andre prøvd å slanke meg flere ganger, med varierende resultater. Vekta har gått ned, men hoppet opp igjen med en gang kuren var over. Dette fikk meg til å innse at stresset rundt slankekurer ikke var noe for meg. Nå er fokuset på variert mat, mindre sukker og grove alternativer. Dette fungerer mye bedre og gir så mye glede rundt det å lage mat.

For å kunne oppnå den vektnedgangen jeg ønsker, tror jeg nok at aktivitet er et mye bedre alternativ. Noe jeg absolutt kan bli bedre på. Jeg har begynt å fokusere på det å gå trapper istedenfor å ta heisen og det å komme meg ut sammen med gutten vår. Ha det moro, leke og være i aktivitet. Det er ihvertfall en start.

Trening har i de senere år ikke vært noe som har tiltalt meg særlig. Jeg har prøvd flere ulike treningsformer, og synes det er morsomt i starten, men etter en måneds tid dabber det fort av. Jeg synes rett å slett at det blir for kjedelig og noe som tar altfor mye tid. Jeg innser at jeg har et forbedringspotensiale på dette området. Videre er planen er å starte på igjen med litt dansing, hjemmetrening og saltrening - og holde ut lengre enn en måned. Kanskje får jeg også til å trene sammen med noen? Det vil nok øke motivasjonen min. Det får være et mål i første omgang. Klarer jeg to dager i uka og får inn en god rutine på treninga, tror jeg at jeg kan klare det uten å bli lei. Ambisjonene må jo ikke være for høye i starten. Trening skal jo gi energi være gøy og avhengighetsskapende. Jeg håper bare på å kjenne den følelsen en gang.

1 kommentar: